Skip to content
  • Úvod
  • Projekt
  • Náš tím
  • Katedra chémie PdF TU
  • Výskumné aktivity
  • Research
  • People
  • Náš tím

Výskumne ladené prírodovedné vzdelávanie

Katedra chémie Pedagogická fakulta TU v Trnave

  • Výskumné témy
  • Akcie
    • Slávnostné otvorenie laboratória didaktiky chémie
    • Školenie učiteľov chémie
  • Toggle search form

O projekte

Posted on 1. januára 202320. apríla 2023 By admin 1 komentár na O projekte
Adaptácia výskumne ladenej koncepcie prírodovedného a technického vzdelávania pre dištančné a on­-line vyučovanie/skúmanie v éteri

INTERREG (NFP304011AZC7)

Prioritná os: 1. Využívanie inovačného potenciálu

Špecifický cieľ: 1.1 Zvýšenie relevantnosti obsahu vzdelávania pre potreby trhu práce s cieľom zlepšenia uplatniteľnosti na trhu práce.

Trvanie projektu: 01/2022 – 06/2023

Vedúci partner projektu: Ostravská univerzita (Moravskoslezský kraj)
Hlavný cezhraničný partner: Trnavská univerzita v Trnave (Trnavský kraj)

Riešiteľský tím: PaedDr. Mária Orolínová, PhD., Ing. Valéria Obertová, RNDr. Michaela Mocňáková, prof. PhDr. Ľubomír Held, CSc., doc. PaedDr. Katarína Kotuľáková, PhD., doc. RNDr. Martin Pipíška, PhD., doc. Ing. Andrej Kolarovič, PhD., RNDr. Vladimír Frišták, PhD., MgA. Štefan Blažo, PhD.

Cieľom projektu je zabezpečenie rozvoja kľúčových kompetencií požadovaných na trhu práce aj formou dištančného a on­-line vyučovania, a to nielen vo výnimočných situáciách ako je pandémia koronaviru. Dôraz sa kladie na kompetencie žiadané zamestnávateľmi, ktoré vo vzdelávaní predstavujú aktívny prístup k vzdelávaniu a riešeniu rozmanitých výziev. Nástrojom pre rozvoj kompetencie potrebného na trhu práce bude vzdelávací program založený na aktívnom prístupe žiaka k poznávaniu prírodovedných a technických otázok, tzn. na výskumne ladenej koncepcii prírodovedného a technického vzdelávania (bádateľskom vzdelávaní), a to v dištančnej podobe (v on­-line priestore).

Realizácia projektu posilní vytvorenie rôznorodej cezhraničnej vzdelávacej infraštruktúry, ktorá vďaka spolupráci a synergii expertov z oblasti vzdelávania skvalitní a optimalizuje prácu s cieľovými skupinami, t. j. žiakmi a učiteľmi základných a stredných všeobecne vzdelávacích škôl. Neustále zároveň berie na zreteľ potrebu rozvoja prírodovedeckej a technickej gramotnosti as ňou súvisiace potreby trhu práce. Počas riešenia projektu vznikne vzdelávací program (A3, A7, A15), ktorý v on­-line priestore ponúkne 20 rôznych vzdelávacích aktivít s príslušným metodickým materiálom s dôrazom na výskumnú činnosť ako model pre nadobúdanie zamestnávateľmi požadovaných kompetencií. Predpokladáme, že postupne (v horizonte najbližších 5 rokov) bude materiál využívaný minimálne dvojnásobným počtom učiteľov a žiakov (60 učiteľov a minimálne 3 000 žiakov) ako je plánovaný počet učiteľov a ich žiakov zapojených v projekte (30 učiteľov a 1 500 žiakov v prvotnej fáze školenia a overovanie programu, A5, A6, A8).

Projekty

Navigácia v článku

Previous Post: Koncept výskumne ladeného vzdelávania v on-line prostredí
Next Post: Slávnostné otvorenie laboratória didaktiky chémie

More Related Articles

Slávnostné otvorenie laboratória didaktiky chémie Projekty

Najnovšie články

  • Pozvánka na školenie učiteľov chémie
  • Slávnostné otvorenie laboratória didaktiky chémie
  • O projekte
  • Koncept výskumne ladeného vzdelávania v on-line prostredí

Adresa

Katedra chémie
Pedagogická fakulta
Trnavská univerzita v Trnave
Priemyselná 4
918 43 Trnava
Slovensko

 

Kontakt

Tel: +421 33 59 39 515
Email: maria.orolinova@truni.sk

Kalendár

január 2023
Po Ut St Št Pi So Ne
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
    feb »

Copyright © 2025 Výskumne ladené prírodovedné vzdelávanie.

Powered by PressBook Green WordPress theme